Sunday, March 2, 2014

DT-bidrag Kort 'o' Mania utfordring #103 - farger


Hei alle sammen!
Februar er forbi, og vi har kommet til mars.:)
Det er den første vårmåneden, og med så mye regn som har vært siste, var det greit at det snødde litt på lørdag. Men egentlig håper jeg alt som har kommet som et hvitt slør, nå straks blir borte, og at sola snart titter frem. La det bli vår! Jeg er lei gråvær og regn, vil gjerne ha litt klarere og varmere dager med sol.
For å "fremskynde" prosessen, har jeg laget et sommerlig kort denne gangen.
Skulle ønske jeg hadde en lemonade i hånden, og satt i en badering et varmt sted akkurat nå.
Men jeg får vel vente litt lenger. ;)
Hos Kort 'o' Mania har vi fargeutfordring denne gang. Kontraster, komplimentære farger, lys/mørkt osv.
Jeg valgte komplimentærfarger, som denne gang ble lilla og gul. Farger jeg sjelden bruker sammen. Motivet er fargelagt med Copics. Mens jeg fargela, så fant jeg ut at min ene lillafarge (mellomfargen) var helt uttørret, noe er galt med korken, den "klikker ikke på plass". Ikke den mest brukte fargen, men kjedelig. Derfor ble baderingen ganske kjedelig... Beklager.
Damen i baderingen er fra Mo Manning, en utrolig flott illustratør/kunstner som lager de lekreste trykk. Jeg har ikke kjøpt noen av henne i år, he-he. Shoppestopp er litt kjipt, men samtidig får man brukt mye gammelt, og vært kreativ i bruken av både klær og hobby.
Håper alle titter innom Kort 'o' Mania, og legger inn et bidrag, fristen løper til 15. mars! :)

No comments: